Tervek, számok, proteinek
2019. február 15. írta: Krisz B

Tervek, számok, proteinek

Úgy néz ki, átvészeltük a telet. Remélem ez már így is marad. Tavaszváró, tavaszköszöntő futóbejegyzés.

inthenatur.jpgAz utóbbi hetekben beválni látszik az új edzésterv is. A novemberi hajtás és a decemberi kényszerpihenőkkel tarkított óvatoskodás után a január már sikeresebb volt. Februárban belekóstoltam egy nekem hosszabb távba is. Nagyon örültem, hogy jól ment a 14 kilométer is. A terv egész egyszerű. Hosszabb és rövidebb távokkal tűzdelt heteket írtam elő. Próbálom betartani azt a szabályt, hogy nem emelek 10 százalékkal többet a heti adagon, de a távokon sem. Ha nem tudok rászánni annyi időt vagy fáradt vagyok, kimaradhat egy alkalom. Persze ez nem azt jelenti, hogy lustaságból nem megyek, csak tolom egy nappal a futást, ha tehetem. A múlt hetem így nézett ki: hétfő könnyű 6K, csütörtök 9K, benne egy tempós 2, vasárnap egy csendes 14K. Ezen a héten csak ma tudtam elmenni, így lett egy tempósabb 10. Tegnap gyalogoltam egy órát. Ez volt a keresztedzés.

protein.jpgBe kellett látnom, hogy fontos a pihenés, de az is, hogy legyen idő nyújtani, erősödni. Meg kell szokni a szervezetemnek azt is, hogy állandó terhelésnek van kitéve. Próbálok mozgás után azonnal enni valamit. Ez sokszor egyelőre csak egy banán, vagy müzli. Személyi coachom és barátom tanácsát fogom megfogadni. Könnyű, gyors felszívódású fehérje kell. Csirke vagy fehérjepor. Simán lehet, kell valamit tolni. Magnézium, kalcium is kell. egyelőre ennyit a kémiáról.

Még egy személyes megfigyelés. Ugyan tudom, hogy egyesek szerint már 5000 méter után is érdemes – kell? – folyadékot pótolni út közben is, de 10 fölött kötelező. Nyáron, mikor a Rómain megyek, adja magát a sok utcai kút. Néhány korty és mehetünk tovább frissítő mosakodást is beleértve. Szóval észrevettem, hogy nyolc km után mindig összeszakadok egy kicsit. Személyi gurumnak erre is van bölcs tanácsa. 40 perc után már ajánlatos egy kis energiapótlás. Az én átlagtempóm mellett így nagyjából adódik is a nyolc kilométer. Szóval ki kell próbálnom, hogy viszek magammal valami energiapótlékot, hat kilométernél megeszem, meglátjuk, mi lesz.

Van még hova fejlődni, szükség is lesz minden tapasztalatomra és erőmre. Beneveztem április 14-re a Vivicitta Félmaratonra. Nem csak testben, de lélekben is erősödnöm kell, de erről majd legközelebb.

 Foto: https://ourbestbites.com/chocolate-peanut-butter-protein-shake

A bejegyzés trackback címe:

https://futnikell.blog.hu/api/trackback/id/tr2814627822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.