Forest Gump hogy bírta?
2019. május 06. írta: Krisz B

Forest Gump hogy bírta?

Amikor beüt a végzet és nem megy tovább. Mélységek és magasságok. Lassan egy hónap telt el a nagy nap óta. Félmaraton helyett három hét bicegés.

rainybutpositive.jpgPróbáltam óvatosan, de nem voltam elég körültekintő. Nem emeltem sokat a távokon, de a tempón igen. Futni futok, de atléta nem vagyok. Érdekel a lélektan, de nem vagyok pszichológus sem. De rájöttem ma mégis: futómániám van.

Eltelt már némi idő mióta sokat gondolok Forest Gumpra és Kipchogera egyaránt. Futóbálványok ők. Az egyik mesehős ultrás a másik a legnagyobb hosszútávfutók egyike, a jelenlegi leggyorsabb maratonfutó. Megnézhetek még számtalan videót, beszélgethetek bárkivel, hogy kell melegíteni, milyen ruhában és mennyit, milyen tempóban futok. Nehéz feldolgozni az érzést, mikor busszal jössz haza, mert a megállóig sem tudsz már elmenni. Bárhogy fáj is a boka és a lélek, ez az igazság pillanata. Hibáztál és vesztettél. Kényszerpihenő jön megint. Nem mutathatod meg, milyen menő vagy. Senki vagy és semmi. Teljes megsemmisülés.

Mi történt? Kell ez neked? Kificamodott? És a tapasztaltabbaktól: Túltoltad, mi? Kicsit, mondom én. És bicegek tovább.

Jön az internetes kuruzslás, pihentetés helyett munka, kenegetés, borogatás, fásli. Kis biciklizés. Egyre jobb, de egy héttel a NAGY NAP előtt már leiratkozol a versenyről. Megpróbálod még a szigetkört, de négynél meg kell állnod.

Csak a negatív gondolatok, meg a filozófia marad.

Aztán lassan megy megint, de még nem az igazi. Egy – egy óvatos nyolcas. Új tervek, de minden lépésnél ott a félsz, mi lesz, ha belenyilall, és nem futhatsz megint?

Pörögnek a gondolatok, hogy volt a múltkor? Egy gyors 47:17-es 8K után munkás hétköznapok. Egyre erősödő hittel és tempóval mentem neki. 19K. Próbából. 12-ig jutottam. Forest Gumpnak is ment, akkor nekem miért nem? Szerencsétlen párhuzam. Elkalandozó gondolatok. Az igyekezet nem elég. Tudom. De annyira hittem benne.

Ma visszatértem. Szakadó esőben 8K, 46:06, 5:45-ös átlag tempó. Nekem ez a csúcs. De nem a számok miatt. Futottam. Újból. Az érzésért. Magamért. Mert nem tehetek mást. Futnikell!

A bejegyzés trackback címe:

https://futnikell.blog.hu/api/trackback/id/tr7114811574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása